Handelsvillkor

Canavita grundades år 2020 och utvecklar samt producerar CBD-olja av högsta kvalitet i Danmark.
Alla våra produkter uppfyller gällande lagstiftning, vilket garanterar att du får en produkt av högsta kvalitet.

Vårt uppdrag är att öka kunskapen om CBD och cannabisprodukters positiva effekter, samtidigt som vi erbjuder dig en trygg och säker plats att köpa dina CBD-produkter online.

Canavitas CBD-oljor klassificeras som kosmetiska produkter.

CBD-oljan appliceras på munslemhinnan, där den har en mjukgörande effekt. Samtliga produkter är registrerade i EU:s CPNP-register.

Samtliga av Canavitas produkter innehåller < 0,000% delta-9 THC.


Kontaktinformation

E-post: kontakt@canavita.se
Telefon: +45 71743548 (måndag–fredag kl. 09:00–17:00)


Betalningsmetoder

Canavita tar emot betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard och Swish.
Samtliga belopp på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, om inget annat uttryckligen anges.

Inga kort- eller betalningsavgifter debiteras av kunden.

Vi erbjuder trygga och säkra betalningsmetoder, och alla transaktioner behandlas med högsta säkerhet för att skydda dina uppgifter.


Säker betalning

Canavita krypterar alla kortuppgifter med det så kallade SSL-protokollet (Secure Socket Layer).
Detta säkerställer att obehöriga inte kan få tillgång till kortnummer eller annan känslig information under transaktionen.

Betalningen debiteras först när varan har lämnat vårt lager.


Leverans

Beställningar som görs före kl. 14:30 (måndag–fredag) skickas samma dag och levereras i de flesta fall nästföljande dag.

Beställningar som görs under helger eller helgdagar skickas nästkommande måndag eller arbetsdag.

Leverans sker så länge lagret räcker.

Vi levererar till nästan hela Europa i samarbete med GLS.


Prispolicy och villkor

Alla priser anges inklusive moms och eventuella övriga avgifter.
Fraktkostnaden betalas av kunden.

Det pris som gäller vid beställningstillfället är det gällande priset.

Om ett pris uppenbart är felaktigt, och detta rimligen borde ha upptäckt av kunden, är vi inte skyldiga att leverera produkten till det felaktiga priset.


Beställning och orderbekräftelse

När du genomför en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du har angett.
Om du inte mottagit bekräftelsen, vänligen kontakta oss på kontakt@canavita.se.

Du får även en leveransbekräftelse till samma e-postadress när varan har skickats från vårt lager.


Nöjdhetsgaranti

Canavita erbjuder full nöjdhetsgaranti efter 30 dagars användning av våra produkter.
Om du som kund inte är nöjd med effekten, återbetalas köpesumman.

Garantin gäller endast under följande villkor:

  • Produkten har använts dagligen i 30 dagar, enligt Canavitas anvisningar.

  • Du kontaktar Canavita senast 35 dagar efter att produkten mottagits.

  • Vid paketerbjudanden ska samtliga oöppnade flaskor returneras.

  • Garantin gäller endast för det första köpet.

Observera att fraktkostnaden (45 DKK) inte återbetalas.


Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottagit varan.
Om du har beställt flera varor i samma order men de levereras separat, börjar fristen från den dag du mottar den sista varan.

Du har 14 dagar från mottagandet att kontakta oss om du vill häva köpet.
Du kan skicka e-post till kontakt@canavita.se eller använda standardformuläret för ångerrätt som finns i slutet av dessa villkor.

För att erhålla full återbetalning måste förpackningen vara obruten och varan oanvänd. Observera att fraktkostnaden (45 DKK) inte återbetalas.


Delvis ångerrätt

Om du har köpt flera varor i samma beställning kan du returnera en eller flera av dem, även om de ingår i samma order.


Returpolicy

När du har meddelat oss att du vill utnyttja ångerrätten har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss.

Alla returer ska skickas till Canavitas lager, och nödvändig orderinformation måste alltid bifogas.

Vi rekommenderar att returer skickas med GLS.


Krav på varans skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning som uppstår till följd av hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.

Du har rätt att undersöka varan på samma sätt som i en fysisk butik, men du får inte ta den i bruk.

Om varan har använts mer än vad som anges ovan, betraktas den som använd. Detta kan medföra att återbetalning vid ångrat köp blir reducerad eller uteblir helt, beroende på varans skick.

Vi rekommenderar att varan returneras i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta medföra en värdeminskning.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka.
Om varan har minskat i värde görs ett avdrag motsvarande det belopp du ansvarar för.

Återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten.
Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet, om inget annat har avtalats.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur eller tills du kan visa dokumentation som styrker att varan har skickats.

Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket som skickas mot postförskott (efterkrav).


Reklamationsrätt

Vid köp gäller bestämmelserna i Köplagen och Konsumentköplagen avseende fel på varor.

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt från den dag du mottar varan.

Om reklamationen är berättigad kan du, beroende på omständigheterna, kan du få varan reparerad, utbytt, återbetald eller erhålla ett prisavdrag.

Du måste framställa reklamationen inom skälig tid efter att du upptäckt felet.
Om du reklamerar inom 60 dagar från det att felet upptäckts anses reklamationen alltid ha skett i rätt tid.

Om reklamationen är giltig ersätter vi dina skäliga fraktkostnader.
Varan ska alltid retuneras väl emballerad, och du bör spara kvitto på försändelsen som underlag för eventuell ersättning av fraktkostnaden.

När du returnerar varan ska du bifoga en detaljerad beskrivning av det påtalade felet.


Regler per beställningsland och THC-gränsvärden

Om du beställer produkter till ett land utanför Danmarks gränser är det kundens ansvar att känna till det mottagande landets lagstiftning gällande THC-innehåll, som kan skilja sig från 0,0 %-gränsen.

I sådana fall friskriver sig Canavita från allt ansvar för köp till länder med annan lagstiftning, och importen sker helt på kundens ansvar.


Användning av rabattkoder

Rabattkoder för Canavita utfärdas alltid av Canavita.
Om du är osäker på hur rabattkoden används eller hur länge den är giltig, kan du alltid kontakta oss på kontakt@canavita.se eller på telefon +45 71743548.

Rabattkoder gäller normalt inte på redan nedsatta varor.


Prismatch

Canavita erbjuder prismatch på motsvarande produkter från andra återförsäljare under hela november 2025.

Kontakta vår kundtjänst via telefon, chatt eller e-post så hjälper vi dig att justera priset.

Canavita prismatchar inte med Canna One.


Behandling av personuppgifter

För att kunna handla på www.canavita.se behöver vi följande uppgifter:

  • Fullständigt personnamn

  • Leveransadress

  • Mobiltelefonnummer

  • E-postadress

Vi registrerar dessa uppgifter i syfte att kunna behandla och leverera din beställning.

Personuppgifter som registreras hos Canavita.se sparas i fem år och raderas därefter.

Canavita lagrar informationen för att kunna uppfylla ångerrätt och reklamationsrätt.
Dessa uppgifter lagras alltid med kundens samtycke, vilket ges genom att du godkänner handelsvillkoren vid köp från www.canavita.se.

Canavita överlåter eller säljer aldrig personuppgifter till tredje part.

De personuppgiftsansvariga hos Canavita är Shopify, Webshipper, Meta, Google och Simply.



Produktinformation och innehåll

Cannabinoidhalten i våra produkter kan variera något mellan olika produktionsomgångar.
THC-halten kommer dock alltid att vara under 0,0 %.


Formulär för utövande av ångerrätt

(Detta formulär ska fyllas i och skickas endast om du önskar utnyttja din ångerrätt.)

Till:
Canavita
E-post: kontakt@canavita.se

 

Inkludera följande uppgifter:

  • Gällande varor*

  • Datum för orderläggning*

  • Datum då varan mottogs*

  • Fullständigt personnamn*

  • Leveransadress*

  • Datum och underskrift (endast vid pappersformulär)*

 

Alla förfrågningar ska skickas till kontakt@canavita.se.


E-post: kontakt@canavita.se
Telefon: +45 71743548

Uppdaterad: 23 augusti 2025